Sabtu, Januari 24, 2009

Komen Chedet.CC : Bebaskan dari Politik Kepartian!

Komen untuk Chedet.cc di : http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/01/pilihanraya-kecil-kuala-tereng.html

Assalamualaikum Yg Bhg Ayahanda Tun,

Saya sungguh tertarik dengan prinsip Tun, dah sampai masanya untuk ahli politik Malaysia tidak lagi terikat dengan politik 'kepartian' tetapi perlu menjurus kearah politik 'nilai' dan 'prinsip'. Kita sendiri dapat lihat betapa tokoh-tokoh politik yang berkiblatkan kepartian ini seringkali terpaksa menelan ludah masing-masing kerana prinsip yang mereka pegang tidak cocok dengan kepala parti.
Dan mana-mana ahli politik yang lain, yang berani bersuara menentang 'titah' kepala parti, pelbagai tindakan dan tekanan dikenakan. Baik dari UMNO, PAS, DAP, PKR, MCA, MIC dan boleh kata semuanya dari sebesar-besar parti sehingga sekecik keciknya.Rakyat dah mula meluat dengan permainan politik kepartian, sebab itu mereka dah tak segan silu mengutuk para pimpinan mereka sendiri, bibit kematangan politik sudah mula menampakkan diri di Malaysia. Prinsip yang benar itu benar dan yang salah itu salah telah mula diterima ramai dengan kesedaran yang wajar.Namun demikian, dengan aliran prinsip dan pemikiran yang pelbagai, satu set pendidikan untuk mencorak gaya politik baru ini amat perlu, kerana kita tidak mahu, gaya politik baru ini diterjemah kepada perbuatan yang ektrem seperti yang berlaku di Thailand.Jadi, saya minta dengan pengalaman dan kredibiliti Tun untuk melakar sejarah Malaysia yang baru dengan menjuarai arena politik berdasarkan nilai dan prinsip kebenaran yang Tun sendiri telah ketengahkan.

Sekian dari anak Baling, Kedah yang dulunya busuk sekerap dan berkudis..
Abi Qalam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam.

Tahniah orang kampung diatas hujah yang diberi.........andainya ada kesudian mai lah kat blog:http://gunungmatcincang.blogspot.com/

wassallam..apbs juga anak kelahiran sekampung !